Studenten in shorlist New Talent Award

14 mei 2019 - 17:00

 

Naar jaarlijkse gewoonte heeft Creative Belgium ook dit jaar een samenwerking met de internationale organisatie D&AD New Blood voor haar New Talent Award. 18 internationale merken riepen met 18 échte briefings studenten en recent afgestudeerden op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn.

51 inzendingen van 7 Belgische scholen hebben hun kans gewaagd. De deelnemende scholen zijn ESA St Luc Brussel, ESA St Luc Luik, Hogeschool PXL, PXL-MAD School of Arts Hasselt, LUCA School of Arts Genk, LUCA School of Arts Gent en Sint-Lucas Antwerpen.

Kaat Ceulemans en Yente Dingenen, masters Advertising van PXL-MAD, zitten in de shortlist van vier met hun vernieuwend project ’no condom, no sex’ voor Durex. Hierdoor maken ze kans op een gouden ticket naar het Advertising Festival in Cannes. Alle genomineerden worden tevens uitgenodigd op de Creative Belgium Awards op 24 mei in Knokke, waar de winnaar bekend gemaakt zal worden.

Alle 51 inzendingen voor de New Talent Award werden door Creative Belgium ook ingeschreven voor de internationale New Blood Awards in London, waar een internationale jury midden mei de winnaar zal bekend maken.

Meer nieuws van PXL-MAD